Indonesia and back home!

17 februari 2017 - Canggu, Indonesië

Hallo lieve vrienden, familie en andere nieuwsgierigen

Nog even en we ruilen het warme Indonesië weer in voor het koude Nederland, brrr. De afgelopen 3 weken hebben we doorgebracht op het mooie Bali. 28 januari zijn we van Nieuw Zeeland naar Bali gevlogen waar we iets eerder dan gepland, morgennacht, terug zullen vliegen naar Amsterdam. Steeds weer realiseren we dat het leven niet te plannen is en dat we blij mogen zijn met iedere dag! In Nieuw Zeeland kregen we eerst het verschrikkelijk nieuws van Dorien's vriendin Marieke te horen en gisteren van Sjoerd z'n oma. Reizen is mooi maar soms ook heel moeilijk als je lieve mensen om je heen verliest en ver weg bent van familie en vrienden. Daarom zien we er ook wel weer naaruit om naar huis te gaan.

De afgelopen weken hebben we nog heerlijk mogen genieten hier op Bali. De eerste week vooral van de regen haha want het is regenseizoen. Gelukkig was het wel warm en zijn er hier in Canggu genoeg barretjes al in de middag open

Samen met Zoë (Sjoerds nichtje die hier voor langere tijd woont) zijn we naar Ubud geweest waar wij (vooral Zoë en Dorien) heerlijk hebben geshopt op de km's lange markt daar. En we hebben een bezoekje gebracht aan de rijstvelden.

We zijn ook nog 4 dagen naar Nusa Lembongan geweest. Een klein eilandje 30 minuten varen van Bali! Het water is hier super helder. Soms wel eng want als je aan het surfen bent zie je al het reef en vissen onder je! We hebben daar heel mooi gesnorkeld en Sjoerd heeft zelfs 2 Manta roggen gezien terwijl ik de vissen aan het voeren was.. als je begrijpt wat ik bedoel .

Naast Canggu en Nusa zijn we nog naar Medewi en Balangan geweest. Medewi meer Islamitisch, in tegenstelling tot de rest van Bali waar het Hindoeïsme meer voorkomt. Wat wij iets tof vinden van de cultuur. Alle mooie tempels, gebouwen en gebruiken die ze hier hebben (soms ook een beetje raar haha). En de mensen zijn super aardig (misschien omdat ze geloven in Karma ). Mooi om te zien ook dat ze hier gewoon door gaan met alle ceremonies en rituelen ondanks de toeristen en alle drukte. Want druk is het hier zeker. Maar gezellig druk! En aan het verkeer wennen we ook wel. We scheuren overal naartoe op onze scooters, nja scheuren. We moeten blij zijn als we de 50 per uur halen!!

Nou wij genieten nog even van de zon hier en spreken/zien jullie snel in ons kikkerlandje!

Liefs Dorien en Sjoerd

Ps: meer foto's zijn te vinden in het album Indonesië

image

1. Maris: