Merry Christmas from NZ

25 december 2016 - Mt Cook National Park, Nieuw-Zeeland

Kia Ora trouwe lezers,

Allereerst natuurlijk, Merry christmas! Wij zitten nu aan de voet van mt Cook in Nieuw Zeeland.

Na een fantastische tijd in Muizenberg hebben wij op 5 december afscheid genomen van iedereen daar en zijn via Dubai en Sydney 35 uur later op 7 december aangekomen in Auckland.

Echter verliep onze start in Nieuw Zeeland niet echt op rolletjes. Onze surfboards waren vertraagd en bij de douane werd er een heus vragenvuur op ons afgevuurd en al onze tassen compleet binnenste buiten gekeerd. Gelukkig konden we hierna wel snel naar onze Airbnb.

De eerste drie dagen zijn we vooral bezig geweest met autos bekijken die we konden kopen. En veel bellen en mailen met emirates om onze surfboards eindelijk nageleverd te krijgen. Wij blij dat ze uiteindelijk op tijd zijn. Blijken alle boards kapot en beschadigd.. Dat was niet zo netjes van Emirates, netjes uitgedrukt

Na bijna te zijn opgelicht hebben we een mooie isuzu Bighorn gekocht van een duits stel. Mooi kingsize bed achterin en alle kampeer benodigdheden zaten ook bij de auto.

Op 11 december zijn we dan eindelijk onze trip door NZ gestart. Van auckland in 1 streep naar  Wellington om hier vroeg op 12 dec de ferry te pakken naar Picton. De aankomst op het zuidereiland was adembenemend mooi. We voeren door de marlborough sounds waar we naast de mooie heuvels, schapen en rostpartijen ook weer een groep dolfijnen zagen.

Na aankomst in picton zijn we direct doorgereden naar Westport waar we onze boards hebben laten maken en savonds hebben we in en chille campground aan zee gecampeerd.

De West Coast was erg mooi, maar vooral regenachtig. Dus na Fox Glacier zijn we via de Haast pass naar het zonnige Wanaka gereden. Wat was dat fijn om weer even zon te zien! In Wanaka hebben we heerlijk gechilled aan het meer en de Rob Roy Glacier beklommen, whou wat is dat een mooie hike. Super veel watervallen en sneeuwbergen. Na Wanaka reden we naar Queenstown, een heel leuk ski dorpje. Met veel winkels en barretjes. We dachten een grote stad, maar verre van dat! Heel gezellig en knus. Hier zijn we savonds wat speciale biertjes wezen drinken. Waar tot onze verbazing een ouder stel onze rekening betaalde, zo lief en mooi om te zien dat deze mensen ook nog bestaan . Toen wel 1 van de hoogte punten tot nu toe: Milford Sound! Jammer genoeg lukt het nog niet om foto's up te loaden.. maar die komen nog. We voeren met een boot door de fjiorden en hadden prachtig weer. Echt geluk!!

Verder hebben we al op veel mooie campsites gestaan hier waaronder in Lumsden op een oud station en in de Lindis Pass naast een ruïne. Bijna overal konden we een mooi kampvuurtje maken wat wel goed werkte tegen de sandflies. Die zijn hier namelijk overal en prikken je lek.. enige nadeel hier!

En dan komen we alweer aan bij onze huidige bestemming Mount Cook Village. Hier in de omgeving al 2 van de 3 prachtige blauwe meren gezien. Vandaag staat de 3e op het programma. Gisteren hebben we gehiked naar Hooker Valley waar ijsbergen in het meer dreven en waar we mooi onze biertjes konden koelen . Ook hier moet je echt foto's van zien! Want tis een beetje moeilijk om te omschrijven hoe mooi het was. Dus hou onze site in de gaten hehe.

Okay dit was het Zuider eiland in een vogelvlucht natuurlijk. We gaan nog naar Christchurch en Hamner Springs volgende week. 29ste hebben we de boot weer terug naar het Noorder eiland waar we 2017 zullen beginnen. Lekker als bijna eerste van de wereld! 28 januari vliegen we naar Bali. Maar tegen die tijd zullen we weer en nieuw verhaaltje schrijven!!

HELE FIJNE KERSTDAGEN EN EEN KNALLEND 2017!

Veel liefs en een kerstgroet vanuit de bergen in NZ

1. Rolf Schudde:
    25 december 2016
    Prachtig verhaal Sjoerd en Dorien! Wat een mooi avontuurl van Zuid Afrika naar nieuw Zeeland en dan naar Bali
  2. Cornè:
    27 december 2016
    Hoi wat fijn om dit verslag te lezen. We zullen zeker de foto's afwachten. Zijn stik benieuwd.
    Alle liefs voor jullie en een spetterend 2017!
  3. Oma Joke en opa Bert:
    29 december 2016
    Wat hebben jullie veel beleefd en moois gezien. Met Kerst was iedereen in Heeze, totaal met 10 personen. Oer-gezellig !!! Iedereen heeft hier gegeten; diner samengesteld door Yvonne en Ellen. Super !!! Nu wensen opa en oma jullie het allerbeste, een knallende jaarwisseling en veel geluk in 2017. !!! Tot gauw.
  4. H. Castelijns:
    3 januari 2017
    Allereerst wens ik jullie een gezond en gelukkig 2017. Als ik jullie verslagen lees dan zit dat voorlopig wel snor. De beschrijvingen die jullie geven drijven de verwachtingen m.b.t. de foto's, die nog volgen, wel sterk omhoog. Die Emirates zijn blijkbaar beter in olie dan in transport!! Mooi vooruitzicht om ook nog naar Bali te gaan (na al dit moois!) Wellicht ontmoeten jullie Zoë daar nog. Have fun!!
  5. Arent Knoester:
    13 februari 2017
    Waanzinnig! Leuk om jullie belevenissen te lezen. Benieuwd naar de verhalen uit Bali.