De eerste uren van de reis!

3 augustus 2016 - Zanzibar, Tanzania

Na nog wat laatste uurtje zweten, sjouwen en poetsen om ons appartementje over te dragen, zijn we zondagmiddag vertrokken richting Bruinisse. Daar hebben we afgelopen maandagavond nog gezellig gegeten met elkaar en dinsdagochtend kwam onze lang verwachtte droom dan eindelijk uit. We vertrokken richting vliegveld Brussel Zaventem. Hier werden we direct geconfronteerd met aangescherpte beveiligings maatregelen. Na verschillende controles en het afscheid nemen van familie konden we dan echt vertrekken richting Caïro.

In Caïro hadden we voldoende tijd om over te stappen dus genoten we nog even lekker van een halve liter! Toen we echter bij de gate aankwamen was dit wat minder goed geregeld en wisten we ook meteen dat we al in Afrika waren.. 1 security poortje voor 3 vluchten bleek toch niet echt te lukken en paniek bij de Egyptenaren was aardig toegeslagen om ons allemaal veilig en op tijd aan boord te krijgen. Ook het poortje kon de stress niet aan en sloeg op tilt. Toen hebben ze hem maar uitgezet en kon iedereen op sokken en met afgezakte broek snel doorlopen. Sjoerd z'n aansteker moest helaas ingeleverd worden, maar gelukkig zaten er nog 3 in z'n tas die blijkbaar minder gevaarlijk waren en die mochten wel mee aan boord.
Een uur later dan gepland vlogen we richting Dar Es Salaam.

En dan de dag van vandaag. Een dag vol ervaringen waarin we bij het regelen van verschillende zaken snel geleerd hebben. Vanaf het vliegveld een taxi (die veel te duur was..) naar de boot die naar Zanzibar gaat. Waar we ook nog even onze paspoorten kwijt waren (nooit weggeven aan een vreemde ;-))
Na de 10e controle bij aankomst op Zanzibar konden we dan eindelijk een taxi pakken (nu wel goed afgedongen!) richting Michamvi waar we nu lekker aan het chillen zijn!

Hakunamatata
Sjoerd en Dorien

image

1. Carola:
    4 augustus 2016
    Al veel meegemaakt zo'n eerste dag. Maar als ik foto's zie nu ook heerlijk relaxed aan zee. X
  2. Guus:
    7 augustus 2016
    Sjoerd en Dorien,
    Heel veel plezier tijdens jullie reis. Dromen worden nu écht werkelijkheid! Geniet van alle nieuwe ervaringen en ik ben benieuwd naar de rest van jullie avontuur.
  3. Oma Joke en opa Bert:
    9 augustus 2016
    Intussen hebben jullie al veel gezien en beleefd. Spannend hoor. Opa en ik volgen jullie. Geniet van alles. Oma joke
  4. Maris:
    10 augustus 2016
    Lekker verhaal!! Fijn dat alles goed gelukt is. En die paspoorten...haha lig in een scheur. Genieten samen. Kussiee
  5. Leonie:
    11 augustus 2016
    wat een belevenissen op die eerste dagen! genieten!!