Kwaheri Zanzibar!

11 augustus 2016

Mambo vipi? Poa. Het eerste wat iedereen en dan bedoelen we ook iedereen vraagt, hoe gaat het? Ons antwoord, met ons gaat het goed(Swahili). Momenteel zijn we in Stone Town en hebben net na een aantal dagen cheap ass eten (omdat er geen pinautomaat in de buurt was) heerlijk gegeten in een voor de lokale burger heel luxe Italiaans restaurant La Taverna. Absoluut de moeite waard als Europeaan zijnde op Zanzibar.

Maar wat hebben we de afgelopen dagen verder gedaan? Iets heel tofs! Dorien en ik hebben de afgelopen drie dagen leren kitesurfen in Paje. We hebben na even wikken en wegen toch gekozen voor een iets duurdere kiteschool die IKO gecertificeerd is i.p.v. een lokale kiteschool waar we gaandeweg slechte verhalen over hoorden en zagen. De keuze voor Zanzibar kite Dream maakte dat we samen les hadden en nu allebei links en rechts kruisend tegen de wind op kunnen varen. Al met al een schitterende ervaring. Mede door optimale omstandigheden. Namelijk heerlijk warm water, felle zon en 12 knopen(wind). Echter de keren dat we in een schelp of zee- egel gingen staan was minder prettig. Maar Alfredo en Jenn waren niet te beroerd om deze er met pincet weer uit te peuteren.

Verder hadden we een heerlijk hotel op 10 minuten lopen van het strand en van de main road. Waar we in kleine hutjes fruit en wat te eten konden kopen. De keurmeesters bij de VWA hadden dit wss niet goedgekeurd maar we hebben er tot zover niet veel hinder van gehad.

In onze heenreis naar onze eerste bestemming hadden we de taxi genomen voor 30 dollar. Vandaag hebben we de dalla dalla van Paje naar Stone Town gepakt en waren we nagenoeg in dezelfde tijd weer terug in Stone Town voor maar 2 dollar. Big difference, maar al doende leren we!

Morgenochtend vliegen we van Zanzibar naar Arusha om les te gaan geven op een basisschool en te verblijven bij een gastgezin. Voor nu: kwaheri en tot onze volgende update!

Pole pole,

Sjoerd en Dorien

1. Jeroen:
    15 augustus 2016
    Leuk om te lezen dat jullie volledig in de relax-stand hebben genoten van al het moois op Zanzibar! Geniet, maak plezier en laat alle dromen uitkomen...
  2. Oma Joke en opa Bert:
    16 augustus 2016
    Ik heb jullie reisverhaal van 6 aug. gelezen en de mooie foto gezien van jullie op de fiets. Heb je die gehuurd en waren ze goed in orde? Zo kom je nog eens ergens!! Wij vinden jullie verhaal spannend en ook leuk. Geniet volop en voor nu een dikke knuffel van opa en oma.
  3. Wim Broeke (nijha):
    21 augustus 2016
    Foto´s zien er goed uit, veel genieten dus, goeie reis verder. Groet´n uut Lochem
  4. Gerard en Suzanne:
    Hi Sjoerd en Dorien,
    Wat een geweldige foto's en mooie verhalen om te lezen! Hopelijk gaat alles goed daar en kunnen jullie nog veel van dit mooie land zien. Hier in NL ook alles goed, ook met jullie neefje/nichtje.
    Groetjes Gerard en Suzanne
  5. Caroline Duinhouwer:
    Hi Dorien,
    Via mijn zus Martina (collega van je broer) begreep ik dat jullie in Arusha zijn en werken op een lokaal schooltje. Wij vertrekken 2 september naar Tanzania voor een safari en daarna zanzibar. Op zaterdag en zondag zijn wij in Arusha, helaas is dan het schooltje vast dicht... Had graag komen kijken. Maar mocht je dingen nodig hebben uit Nederland of onze leuke tips kunnen geven voor Zanzibar laat het ons weten :)

Groetjes,
    Caroline en Leen
  6. Dorien en Sjoerd:
    22 augustus 2016
    Hoi Caroline! Leuk dat jullie ook naar Tanzania gaan, super mooi land. Ja in het weekend is de school helaas dicht. Anders hadden jullie zeker welkom geweest om te komen kijken. Zaterdag 3 september zijn wij hier ook nog, de 4e gaan wij misschien een safari doen.
    En zelf hebben we eigenlijk niks nodig. Op school zijn ze heel blij met pennen en schriften, dus als je iets wil meenemen dan is dat altijd welkom .
    Tips voor Zanzibar genoeg! Zijn heel veel mooie plekken zowel het noorden (Nungwi) als het zuiden (Kizimkazi) waar je met dolfijnen kan zwemmen. Wij zaten in het oosten, daar zijn de stranden ook prachtig. Pajé is wat drukker en wordt veel gesurft. Michamvi eo is iets noordelijker en is heel rustig en super mooi. Stone Town is mooi maar prima in 1 of 2 dagen te bekijken. Wij vonden de stranden eigenlijk mooier. Pinnen kan alleen in Stone Town verder nergens op het eiland dus zorg dat je genoeg geld mee hebt. Uhmm ja verder zou ik een paar plekken kiezen die je wilt zien want niet alles lukt in een paar weken. En reizen duurt erg lang allemaal haha.
    Als je iets wilt weten dan kun je me altijd appen, m'n nummer is 0646114591. Misschien kunnen we helpen