Laatste dagje op school

1 september 2016 - Arusha, Tanzania

Who wat vliegt de tijd! Vandaag hebben we onze laatste les gegeven aan onze lieve klas 7B. De afgelopen 3 weken zijn echt voorbij gevlogen en we raakte eindelijk een beetje 'gewend' aan onze school en de klas waaraan we les gaven. Maar morgen gaat onze reis toch echt verder en staat een mooie Safari op het programma. Ook niet verkeerd ..

Vandaag wilde we eigenlijk starten met de wiskunde les maar toen we aankwamen was het hoofd van de school de kinderen aan het voorbereiden op het examen. Na 1,5 uur was hij klaar.. dus geen wiskunde vandaag. Na de pauze was het tijd voor Engels. Omdat de kinderen volgende week examen moeten doen en omdat het onze laatste dag was, besloten we om vandaag alleen maar spelletjes te doen. Wat de kinderen helemaal niet erg vonden .

Aan het begin van de les moesten we de kinderen eerst uitleggen wat een zonsverduistering eigenlijk was. Tijdens de pauze was deze namelijk te zien en de hele school was met dichtgeknepen ogen naar de zon aan het staren. Maar waarom wisten ze eigenlijk ook niet. Gelukkig hadden we een wereldbol in het lokaal die we konden gebruiken als voorbeeld. En konden ze gelijk zien waar Holandzi ligt.

We vervolgde de les met een potje Word Snake en daarna was het tijd voor Galgje (iets aangepast want pedagogische niet echt verantwoord ). De klas tegen de leraren, altijd leuk. Natuurlijk won de klas! Na ieder goed geraden woord brak er dan ook een luid applaus uit. Leuk om te zien dat ze na een aantal keer spelen ook echt doorhebben hoe het moet.

Toen onze les bijna afgelopen was, waren alle klassen naar buiten verplaatst met emmers en water. Waarin ze volgens hun de zonsverduistering konden zien. Voor ons alleen een beetje irritant want alle kinderen wilden allemaal ook naar buiten. We besloten om buiten een foto te maken met elkaar. Toen we terug in de klas kwamen, waren de kinderen erg benieuwd wie er nou eigenlijk had gewonnen.. de zon of de maan? Haha de uitleg toch niet helemaal meegekregen.

Als afscheidskadotje gaven we alle kinderen een pen met een wens erop. Mooi om te zien dat kinderen echt dankbaar zijn en blij kunnen zijn met zoiets kleins. Wij werden als dank toegezongen door de kinderen. De juf zei dat ze nu hun kans wel grepen omdat het nu oké was om gek te doen en lawaai te maken. 5 liedjes later riep de juf de klas weer tot orde.. De kinderen maakte de pen met de wens allemaal vast aan de boord van hun trui en liepen er trots het lokaal mee uit! Nu hopen dat ze volgende week allemaal zullen slagen.

Klassenfoto

1. Annemieke:
    2 september 2016
    Wat een reis.. Zooooo tof dit! ♥ Super leuk om mee te lezen. Geniet liefjes!
  2. Loes:
    2 september 2016
    Hoi,

Erg leuk om te lezen en te zien wat jullie allemaal beleven! Heel veel plezier nog met jullie reis en geniet goed van deze bijzondere ervaring.

Gr. Loes